miercuri, 27 iulie 2011

Savoare de capsuni


Daca vreodata m-a fascinat vreun fruct, ei bine este vorba de mult iubita si pretuita capsunica!
Fiecare floare zarita dupa frunzulite imi poarta speranta mai departe la ziua cand voi putea gusta iar: e mica, rosie, plina de savoare & parfum... m-a cucerit cu gustul ei proaspat dulce – acrisor si micile seminte ce imi raman deseori intre dinti :)
Imi bucura sufletul si imi potoleste mereu setea & foamea ba poate chiar si pofta de viata si cantec si zambet si pace…

Insa un asemenea festin necesita nu numai o pregatire sufleteasca amanuntita ci si o pregatire “morala”. Ca fiecare planta sa dea un rod cat mai bun este nevoie de multa munca, sudoarea  fruntii si sacrificiu .

Terenul prielnic pentru o buna dezvoltare trebuie intretinut. Buruiana, unul dintre cei mai mari dusmani ai mei, nu stie ce o asteapta… ea creste nestingherita sufocand capsunelele mele pretioase…

Asa ca imi suflec manecile si ma apuc serios de treaba: cum de prasit nu ma pricep, buruienile sunt smulse una cate una, cu tot cu radacina, mai inainte ca sa apuce sa isi verse semintele peste tot si sa incolteasca iar… Am identificat cel putin 4 tipuri de burueini. Unele pot fi smulse cu usurinta, altele cu greu (au niste radacini atat de adanci  si ramificate) Cand in sfarsit am terminat, simti o implinire deosebita in suflet. Acum capsunicile pot respira in voie, pot creste in bataia directa a soarelui, se pot dezvolta si coace frumos, ca in lumina zilei. Si sunt atat de bune…

Aplicatii spirituale:

1.     Buruienile alias obiceiurile nepotrivite cresc atat de usor, dezvolta radacini puternice si sunt smulse foarte greu. Asa cum este nevoie de apa pentru a inmuia solul ca sa le indepartezi mai usor, asa avem nevoie si de Apa Vie pentru transforma inima noastra intr-o inima de carne din care sa scoatem fiecare “buruiana”.
2.     Pentru a se bucura de rodul muncii Lui pe deplin, Mantuitorul se apleaca zilnic asupra noastra cautand sa indeparteze ce pericliteaza dezvoltarea noastra, iar atunci cand buruienile vietii ne impresoara, se coboara la noi si smulge cu propriile maini fiecare fir.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu